Fashion

Prada kopieert Chanel's collage kunsten en regelt 27 modellen voor de fall 2016 campaign

Anno Fall 2016 lijkt het collages wat de klok slaat. Na Chanel is ook Prada voor de Fall campagne van 2016 aan het knippen en plakken geslagen.

Gisteren lanceerde Prada de fall 2016 campaign en het Italiaanse modehuis wist maar liefst 27 supermodellen te strikken voor deze campagne. Het idee achter de enorme model squad is dat er niet één gezicht aan het merk verbonden is, maar dat er verschillende gezichten aan de laatste collectie gelinkt zijn.

Een diepe buiging als het je lukt alle 27 modellen te identificeren. Mocht het je niet lukken, no worries zo knap waren wij ook niet, dan heeft Prada heel handig ook even een lijstje namen bijgevoegd.

Hier komen ze: Roos Abels, Noemie Abigail, Vanessa Axente, Yoon Young Bar, Lexi Boling, Vittoria Ceretti, Danielle Ellsworth, Freja Beha Erichsen, Angeliva Erthal, Sara Dijkink, Paulina Frankowska, Amanda Googe, Caitie Greene, Ondria Hardin, Milla Jovovich, Lorena Maraschi, Amanda Murphy, Londone Myers, Julia Nobis, Marina Perez, Sasha Pivovarova, Fei Fei Sun, Stella Tennant, Rianne van Rompaey, Natalie Westling, Kiki Willems en Raquel Zimmermann.

De looks die we van Prada zagen tijdens de show in februari wordt door de modellen geshowd tegen een achtergrond van prints, materialen, illustraties, sterren en het Noorderlicht. "In dressing each morning, a woman recomposes her unique collage of a life. Therein lies her strength," zegt Prada over de campagne. Een prachtige omschrijving van het drama dat bij ons beter bekend staat als het ochtend aankleed ritueel.

Bekijk de campagne beelden van Prada hieronder.

Deel dit artikel
Back to top