Als sinds 2010 is Asos verwikkelt in een langslepende rechtzaak. Inmiddels is de rechtbank er uit en dat gaat Asos niet in de koude kleren zitten. Asos moet dokken én behoorlijk!
In 2002 veranderde Asos, opgericht onder de naam As Seen On Screen, zijn naam officieel in Asos. Acht jaar later bedacht het Zwitserse en Duitse bedrijf Assos dat dit toch wel verdacht veel op de naam van hun eigen bedrijf leek. Het Duitse mannenlabel Anson’s Herrenhaus, dat sportkleding maakt voor fietsers, spanden in 2010 een rechtzaak aan en sindsdien was onze favoriete online shop verwikkelt in een langslepende rechtzaak met het Zwitserse en Duitse Assos.
Inmiddels is het hoge woord eruit en dat betekent slecht nieuws voor Asos. De webshop moet namelijk een schadeclaim betalen. En een flinke! 24 miljoen euro moet Asos dokken om het proces achter zich te kunnen laten. Met het betalen van deze schadeclaim, die gelijk staat aan zes maanden winst, mag Asos de naam houden én mag het ook sportkleding gaan produceren.
Eind goed, al goed aldus Nick Beighton, CEO van Asos.