Fashion

Dit designer merk is het invloedrijkst op social media

Een tijd lang was het minimalisme dat de klok sloeg. Key items, basics en vooral duurzame items zonder al te veel poespas waar je in investeerde en die je dagelijks kon dragen. Inmiddels is dat ietsje anders en dat hebben we te danken aan maar één designer merk namelijk, Gucci!

Op dit moment is het Italiaanse modehuis Gucci het designer label met de meeste invloed op social media. En de invloed van Gucci beperkt zich niet alleen tot social media, maar het designer label heeft de hele manier waarop wij ons kleden veranderd. Dankzij creative director Alessandro Michele zien we steeds meer kleur op de catwalk en rode lopers en ook in het straatbeeld zien we een explosie van kleur en materialen.

 

Goud gekleurde rokken met plissé, bloemen blousjes, contrasterende prints en ruches, Gucci wist het allemaal weer op de kaart te zetten. En, als het aan Gucci ligt combineer je die gouden plissé rok niet met een simpel wit shirtje, maar met een bubble gum roze blouse. De regel is dat er geen regels zijn, zolang je outfit er maar uit ziet alsof je plezier hebt. En wat schreeuwt fun meer dan de combinatie van contrasterende prints in felle kleuren als roze, groen en geel?

 

 

Sinds Alessandro Michele aan het roer staat van Gucci zijn de inkomsten van het Italiaanse modehuis met 7% gestegen en er is genoeg bewijs dat Gucci nog lang niet over zijn piek heen is.

 

Deel dit artikel
Back to top