Beste Karl, is this a story all about how your life got flipped-turned upside down?
Als er één show is waar de modewereld elk seizoen weer naar uitkijkt dan is het wel die van Chanel. Ook deze keer zorgde Karl Lagerfeld ervoor dat zijn publiek waar voor haar geld kreeg. Want wat krijg je als je het klassieke Chanel twee pakje combineert met een opgefokt kleurenpallet, zijstaarten en schuingedragen petjes? Dan krijg je een flashback naar de nineties en met name naar het moment dat Will Smith ‘the prince of a town called Bel-Air’ werd.
De 83-jarige Kaiser liet zien dat hij nog steeds weet wat alle cool kids willen en voorzag zijn modellen van verschillende kleuren petjes die allemaal perfect pasten bij hun twee pakjes. Maar de link naar de jaren ’90 was niet alleen benadrukt in de schuin gedragen petjes, maar ook in de chunky schakelkettingen, netkousen, gekleurde haarelastiekjes met het Coco Chanel logo en klassieke Chanel bloemen broches.
Haarstylist Sam McKnight was verantwoordelijk voor de typische jaren ’90 hairdo. De schuine lage paardenstaarten. Toch wist hij er een moderne en sportieve draai aan te geven, vandaar er geen wafelijzer of enorme haarlakbus aan te pas kwam.
De lippen werden voorzien van een glanzend roze lipgloss en de wangen van de modellen kregen eveneens een roze blos. Wat voor een jeugdige uitstraling zorgde. De Grand Palais waar de Chanel show werd gehouden was door Karl Lagerfeld omgetoverd in een enorm “data center”. Hoewel de zilverharige designer ooit aangaf niks met het internet te maken willen hebben ontkomt Chanel er niet aan om digitaal te gaan. En dat gebeurde dan ook vrij letterlijk. Om het thema extra kracht bij te zetten opende twee modellen in Daft Punk-achtige helmen de show.
De millenials die Lagerfeld met zijn collectie wil bereiken zijn hoogstwaarschijnlijk niet opgegroeid met Will Smith en zijn kingdom in Bel-air, toch liet Chanel met deze show zien deze kids wel aan te willen spreken. Maar of dat hiermee is gelukt?