Vergeet relaxen op een strandje en het zien van de mooiste bezienswaardigheden. Uit een onderzoek met millennials van 18 tot en met 33 jaar is gebleken dat ‘Instagrammability’ het állerbelangrijkst is aan een vakantie.
Ja, iedereen houdt van een picture-perfect vakantie, maar een Insta-perfect vakantie is wel een beetje veel gevraagd. Moeten we ons nu gaan afvragen of een vakantiebestemming het bezoeken nog wel waard is als beroemde travel bloggers er niet geweest zijn?
Het lijkt erop van wel, want van de 1000 ondervraagde mensen vindt wel 40.1% het het belangrijkste dat de bestemming Instagram-waardig is. Social media is dus belangrijker voor ons geworden dan we denken… Uit het onderzoek bleek ook dat alcohol een belangrijke factor is, voor namelijk 24% stond ‘alcohol availability’ bovenaan. 26% koos voor ‘persoonlijke ontwikkeling’ en maar (hou je vast) 3.9% had het meest interesse in bijzondere bezienswaardigheden en plekken om te bezoeken!
Dat millennials liever naar een plek willen waar ze Instagram-waardige foto’s kunnen maken dan de beste clubs opzoeken is op zich een goed teken, maar het idee dat we ons meer zorgen maken over het aantal likes, volgers en mensen die zien dat we op mooie plekken waren, is toch wel een beetje zorgwekkend, net als het statement “If it’s not on Instagram, did it even happen?” Ieks.
Hoogstwaarschijnlijk zijn alle mooie bestemmingen die je tegenkomt op Instagram heus wel een bezoekje waard, maar laat dit niet de belangrijkste factor voor je zijn om ergens heen te gaan! Alleen kijken naar alle foto’s die we tegenkomen is leuk genoeg toch?
Beeld thumb: iStock