Heb jij ook het gevoel dat je continu wordt overspoeld met e-mails? Soms lijkt het alsof we voortdurend worden gebombardeerd met kleine berichten die verschijnen in onze inbox en meteen onze aandacht opeisen. De hoogste tijd om daar eens verandering in aan te brengen. Met deze drie makkelijke trucs ben jij weer meester van jouw mailbox.
Veel mensen kiezen ervoor om metéén de mailbox te checken aan het begin van de werkdag, wat uiteraard efficiënt kan zijn. Maar wat misschien nóg efficiënter is; rond eerst de meest dringende zaken af en ga pas hierna door jouw e-mails heen.
“Hi,
Ik check mijn mailbox dagelijks om 10.30uur. Als je een dringende reactie wenst, dan ben ik telefonisch te bereiken op nummer xxxxxxxx
Met vriendelijke groet.....”
Geniaal toch? Zo een automatic reply haalt meteen de druk van de ketel.
Wacht minimaal vijf minuten voordat je een e-mail beantwoord, ongeacht de urgentie. Uiteindelijk heb je voor een belangrijk bericht ook even de tijd nodig om de informatie tot je te nemen zodat je een goed tegenbericht kunt versturen. Gehaast typen levert negen van de tien keer slordigheidfoutjes op.
Heb jij nog de gouden tip om een mailbox onder controle te houden? Laat het ons weten in een comment!