Daspu is een label van een groep voormalige prostituees, die inmiddels the talk of the town is in Brazilië. De geur van succes was al na negen maanden te ruiken in het modehuis van speelse, kittige ontwerpen. De Braziliaanse Vogue nam hun ontwerpen gelijk op en Marie Claire volgde snel daarna. Vorige maand stond Daspu samen met Gisele Bündchen in de spotlights tijdens de Fashion Rio, een van de grootste mode showcases van het land.
Het Daspu verhaal begon vorige jaar in november met een bescheiden T-shirt collectie. De voormalige prostituees kregen veel publiciteit door een ophef rondom de naam. Daspu is namelijk een afkorting van ‘das putas’ oftwel ‘van die hoeren’ in het Portugees. Het label had een deal met Daslu, een luxe megastore in Sao Paulo. Daslu vond de naam niets en dreigde naar de rechter te stappen.
Het succes kwam als een verrassing aan bij de oprichters. De Braziliaanse seks industrie was altijd een touchy onderwerp in het land van de strenge religieuze waarden en normen, dus de hoge verkoopcijfers worden beschouwd als een revolutionaire stap.
Kijk voor meer info op www.daspu.com.br. Let’s hear it for Daspu! (NMH)