Dat Hedi Slimane veranderingen niet subtiel aanpakt, wisten we al dankzij zijn rol als creative director bij Saint Laurent. Dankzij hem werd immers het label omgetoverd van Yves Saint Laurent naar het huidige Saint Laurent: een grote aanpassing als je het ons vraagt. Sinds kort mag hij zichzelf de creatieve directeur noemen van Céline en ook daar heeft hij flink wat veranderingen doorgevoerd.
Zo zal Céline voortaan een logo hebben zonder het streepje op de 'e'. Het idee erachter is het logo wat het modehuis had in de jaren '60: toentertijd was er ook geen accent aigu te vinden op de 'e'. Maar daar blijft het niet bij. Ook is het lettertype veranderd naar een soort die doet denken aan typografie uit de jaren '30 en de afstand tussen de letters is aangepast. Ga je iets kopen van Céline? Dan zul je op de verpakkingen en labels van de producten onder het nieuwe Céline logo het woord 'Paris' vinden. In de campagnes zul je dit niet terugzien.
We zijn benieuwd naar de rest van de invloeden van Slimane op Céline. Op 28 september zal de eerste collectie getoond worden tijdens Paris Fashion Week. Wél konden we laatst al de eerste nieuwe tas waar hij de regie over heeft bewonderen: Lady Gaga had de eer die te showen aan de wereld.
Boven het oude logo en onder het nieuwe
Beeld thumb: Céline