E-mail marketing wordt een steeds belangrijker medium. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 59% van de Nederlanders minimaal één keer een product online heeft gekocht na het ontvangen van een mailing. En dat percentage is alleen maar toegenomen door de corona crisis. Bovendien zorgt het er ook voor dat de persoonlijke band met je klanten kan groeien. Nog niet overtuigd? We vertellen je dan graag welke voordelen er nog meer bij e-mailmarketing komen kijken.
Marktbenadering van jouw producten of diensten via e-mail kan een snelle, flexibele en kosteneffectieve manier zijn om nieuwe klanten te bereiken en bestaande klanten juist te behouden door herhaalde website bezoeken aan te moedigen. Bovendien kun je met e-mailmarketing gerichte en gepersonaliseerde berichten opstellen. Een bedankje voor het inschrijven voor de nieuwsbrieven of een fijne verjaardag wensen - mail is de makkelijkste en meest effectieve manier om je klanten te laten weten dat u hen waardeert. Klanten vinden het immers fijn als een bedrijf hen als individu behandelt en niet zoals iedereen.
Het versturen van e-mails en nieuwsbrieven kan verschillende doeleinden hebben. Zo kan het zijn dat je je publiek wilt informeren en up to date wilt houden omtrent de ontwikkelingen van je bedrijf, maar ook bijvoorbeeld voor het promoten van nieuwe producten uit je webshop. Wat het doel ook moge zijn, e-mailmarketing kan ingezet worden voor vele doeleinden. En daarmee kun je ook het verkeer naar je website verhogen. Het zorgt immers voor interactie. Behalve dat kunnen dergelijke mailtjes ook zorgen voor metingen. Word je website bijvoorbeeld meer bezocht na het verzenden van je nieuwsbrieven en mails? Je kunt tevens de klantentevredenheid zo toetsen. Door de scherpere klantprofielen en verbeterde technologie kan het een stuk efficiënter worden ingezet dan bijvoorbeeld tien jaar geleden. En tot slot, e-mail marketing is een goedkope manier van marketing en een manier om je doelgroep heel snel te bereiken.
Waar voorheen mailtjes van bedrijven nog wel eens gezien werd als spam, ligt dat tegenwoordig gelukkig heel anders. Want als je juist een commerciële boodschap verstuurt met toestemming van de ontvanger, omdat ze zich immers al ingeschreven hebben voor een nieuwsbrief, zijn e-mails natuurlijk veel interessanter en relevanter voor de ontvanger geworden. Het verzenden van dergelijke e-mails is namelijk het één-op één kanaal waar personalisatie en interactie kan worden nagestreefd. De beste mailings spreken je ontvanger persoonlijk aan. Verzamel contacten met gelijkaardige interesses in aparte doelgroepen en stel je boodschap daarop af. Segmenteer bijvoorbeeld op contactgegevens, locatie, interesses of activiteit in je vorige mailings. Hoe persoonlijker je mail, hoe hoger je resultaten! Of je nu een kleine webshop hebt of een groot bedrijf bent; iedereen doet aan persoonlijke e-mailmarketing. Zelfs de grote jongen als Netflix die mailtjes stuurt over de nieuwe series die binnenkort te zien zijn en bij jou passen tot en met bol.com met specifieke producten die je mogelijk wel interesseren of schoenen naar jouw smaak van webwinkel Zalando. En ook zien we steeds nieuwe mogelijkheden in e-mail, waarmee je een web ervaring in de e-mail kan creëren wat conversie verhogend werkt.
E-mail marketing software zoals flexmail is een goed voorbeeld daarvan. Een mailing maken en versturen via Flexmail maakt een verschil! Dankzij de editor van Flexmail kun je zelf aan de slag gaan met het ontwerpen van de juiste mailing. In een mum van tijd maak je je eigen nieuwsbrief of mail. En dat zonder enige technische voorkennis. De e-mail marketing software van flexmail heeft een eigen template galerij met diverse kleuren, lettertypes en nog meer. De drag & drop builder regelt verder alle technische specificaties voor jou. Zo kun je een persoonlijke nieuwsbrief of mail ontwerpen geheel in de huisstijl van de webshop of je bedrijf. De geavanceerde sjablonen zorgen ervoor dat uw mailings echt uitblinken en opvallen. Bovendien kun je per doelgroep je specifieke content tonen in je mail, speciaal gemaakt voor hen. Dat is nog eens een innovatieve manier van e-mail marketing.
Dankzij de software van Flexmail kun je je dus onderscheiden van andere bedrijven of webshops. En op een makkelijke manier aan e-mailmarketing doen. Er zijn drie abonnementen waaruit je kunt kiezen. Essential, Pro of Premium. Aan jou de keus. Je kunt de e-mail marketing software van Flexmail ook eerst uitproberen dankzij de proefperiode van een maand waarin je vrijblijvend van alle mogelijkheden van een Pro-abonnement gebruik kunt maken. Een actieve klantenservice staat voor jou klaar om eventuele vragen te beantwoorden.