In drukke tijden kan je hoofd soms overvol raken. Waar moet je in hemelsnaam de tijd vandaan halen voor alles wat je moet - of beter gezegd wilt - doen? Adem in, adem uit and keep calm, jouw redding is hier. Wij hebben een aantal tips voor je verzameld waardoor je zelfs in drukke periodes georganiseerd kunt blijven!
1. Beslis een dag van tevoren wat je aantrekt
Niets zo tijdrovend als doelloos naar je kledingkast te staren. Beslis daarom voordat je gaat slapen wat je de volgende dag aantrekt, leg de gekozen kledingstukken alvast klaar and stick with it.
2. Pak je tas in
Ook zoiets dat voor frustrerende ochtenden zorgt; een oningepakte tas waarvan de spullen die je mee wilt nemen ergens - God mag weten waar - in je huis rondslingeren. Zoek al je spulletjes daarom vóór je het bed in duikt bij elkaar en berg ze alvast op in je handtas. Dit bespaart je een hoop frustratie en tijd de volgende dag.
3. Neem pauzes
Heel verleidelijk om door te werken als je een deadline hebt. Maar juist door het tijdig nemen van een kleine pauze word je productiever. Dus neem een break tijdens jouw werkdag en doe even helemaal niets.
?4. Leer nee te zeggen
Niemand vindt het leuk om nee te zeggen, maar het is met name in drukke tijden belangrijk om wél te doen zodat je je nog enigszins kunt ontspannen. En waarom zou je überhaupt toestemmen in iets waar je niet blij van wordt? Door eerlijk te zijn word je bovendien heus niet minder aardig gevonden.
5. Maak gebruik van een agenda
Door afspraken in je elektronische agenda te noteren, en een melding in te stellen, hoef je je er verder niet meer over te bekommeren. Als het zover is krijg je vanzelf een reminder. Fijn toch?