Wat waren we blij toen we eindelijk Starbucks kregen in Nederland. Tijdens tripjes naar Londen en de VS hadden we al talloze keren een beker koffie vastgehouden van het merk en nu in Nederland is de hoeveelheid die we hebben gedronken van de keten, niet bij te houden.
Maar is je ooit iets opgevallen aan het logo van Starbucks? Het embleem, wat al sinds 1971 bestaat, heeft in 2011 een update gekregen door het creatieve bedrijf Lippincott. Toen ze het logo onder de loop namen, vonden ze het kil aandoen en besloten haar gezicht meer menselijk te maken door een imperfectie toe te voegen.
"We needed to step back and put some of that humanity back in. The imperfection was important to making her really successful as a mark. We didn't want her to be perfect, like Barbie."
De oplossing? Ze hebben haar gezicht express asymmetrisch gemaakt. Op de ene kant valt net wat meer schaduw wat het interessanter maakt om naar te kijken. Nu je het hebt gezien, kun je het vast niet meer ontzien!
Bekijk de evolutie van het beeldmerk hieronder.
Beeld: Bruno Press